Vognfeber: Liten og lett er superhett - LES MER

Kontakt Kristiansand Caravan AS

rene-jensen.jpg
Renè Jensen
Avdelingsleder 
Marit-Jensen-Butikkansvarlig-jpg-269.jpg
Marit Jensen
Butikkansvarlig 
Jason0x19X2493x26590x111X2493x24400x48X2493x2391.jpg
Jason Kronhaug Walker
Deleansvarlig 
Mona Tverå
Kundemottaker 
Bernt-Ole-Storm.jpg
Bernt Ole Storm
Selger 
erik80x29X753x10170x32X753x8050x8X753x785.jpg
Erik Dåsnes
Selger 
Håvard Nuland
Selger 
Manfred-Krause-Verksmester.jpg
Manfred Krause
Verksmester 

Chat via Facebook

Verdens første liner med airbag:

Økt sikkerhet i bobilen

Niesmann Flair er en luksusbobil uten sidestykke, og produsenten overrasker stadig med nye innovasjoner. Nå er Flair den første lineren i på markedet med airbag. Med sitt skreddersydde sikkerhetssystem har Flair nå bestått alle kollisjonstester med glans!

Romslig, helintegrert og med alt utstyret du kan tenke deg. Niesmann Flair er en solid bobil, velegnet til bruk hele året. Den eksklusive lineren kombinerer imponerende dynamikk, med innovativ teknologi og eksepsjonell komfort. Og nå har den blitt enda bedre!

SE VIDEO: 

Sikkerhet først
Niesmann + Bischoff har nå integrert kraftige airbagger, ESP sikkerhetssystem, automatiske beltestrammere og en ny bremsemekanisme i sine Flair modeller. – Vårt mål var å skape en sikkerhetspakke som garanterer best mulig beskyttelse av alle passasjerer, spesielt ved en eventuell ulykke. De siste månedene med utvikling og design har vært svært intensive, men resultatet er enestående, forteller Hubert Brandl, administrerende direktør i Niesmann + Bischoff GmbH. Ingeniørene har nå implementert et eksklusivt sikkerhetssystem for Flair, og Niesmann + Bischoff har allerede sikret seg rettighetene til designet. 
Niesmann tilbyr bobiler i seriene Smove, Arto og Flair. Sistnevnte er den aller største modellen. Foto: Produsent. 
Moderne teknologi
ESP står for ”elektronisk stabilitetskontroll”, et system som skal hjelpe føreren i situasjoner hvor det er fare for at man kan miste kontroll over kjøretøyet. Systemet aktiveres dersom bilen er i ferd med å skli av veien. Hjulene bremses diagonalt, og motoreffekten kuttes til bilen igjen går stabilt og i ønsket retning. Niesmanns nye ”Pedal Release System” øker også sjåførens sikkerhet ved en eventuell ulykke. Skulle man havne i en kraftig kollisjon garanterer systemet at bremsepedalen bretter seg ned i dørken, og reduserer dermed risikoen for skader på føtter og ben. 
Niesmann + Bischoff er en av verdens ledene produsenter av luksusbobiler. Foto: Produsent.
Intensiv testfase
Høydepunktet under testfasen av det nye sikkerhetssystemet, var en kollisjonstest med en fult utstyrt Flair. Bilen hadde en last på 400 kg, inkludert to testdukker på 78 kg hver. Bilen kjørte mot en 120 tonns barriere av armert betong. Under testfasen ble både førerhus, oppsett og innredning inkludert i beregningene og analysen. Og resultatet? Flair bestod alle tester uten forbehold, og med glans.
Hvordan vil du feriere?
Aktuelt

Bestill verkstedtime og deler